14 gru 2016

Następny rozdział

Zaczął się grudzień, jeden z moich ulubionych miesięcy w roku- czas świąt, przygotowań do nich, Sylwestra i małymi kroczkami zbliża się Nowy Rok , a postanowienia noworoczne, które nie zostały spełnione zamieniają się w adwentowe. W ciągu ostatnich tygodni odwiedziłam blogosferę zaledwie dwa razy na chwilkę, ten tydzień jest najgorszy- więcej nauki niż przez cały listopad. Pociesza mnie jednak fakt, że zostało już kilkanaście dni do świąt. Jednak poza sprawdzianami jest inne wydarzenie - 14 grudnia kończę rozdział i zaczynam nowy.


14 grudnia 2002 roku w sobotę  o godzinie 10:55 po 18 godzinach porodu przyszła na świat Marta, która początkowo miała być Magdą albo Mają. Zdrowe dziecko 10/10, jednak dziś ciągle lata po lekarzach. Wesoła Marta już wtedy miała problemy z zasypianiem, noc to przecież idealny czas do działania :D
Te zdjęcie kojarzy mi się z książką "W ramionach gwiazd" (stoi w kolejce do przeczytania)^


W zakładce " o mnie " napisałam, że mam 14 lat, bo rocznikowo to prawda.

W moim przypadku los chciał, abym przyszła na świat w grudniu
(pomijając fakt, że miałam się urodzić w styczniu 2003)
 Dziś kończę jeden rozdział i rozpoczynam następny. 
Każdy rok jest jak rozdział, a każdy dzień to jedna kartka . Wszystko co dotychczas zrobiłam zamyka się, ale też ma ciąg dalszy jak to w książce. Ostatni raz piszę tu będąc trzynastolatką, jednak post dodam już w wieku 14. Kończy się dla mnie ta pechowa, bądź szczęśliwa 13. Druga gimnazjum trwa, a ja już myślę o wyborze liceum. Pamiętam gdy jeszcze niedawno temu zapraszałam moje przyjaciółki do różnych "figolandów" na urodziny, z roku na rok wszystko dzieje się coraz szybciej i szybciej. Czas pędzi i chcę go jak najlepiej wykorzystać.
Choćbym chciała go zatrzymać nie mogę, mogę go rozplanować, ale i tak zawsze coś wyjdzie nie po naszej myśli.


 (kawałek mojej twarzy- robię postępy haha) ^
 Moje włosy jak zwykle trochę odmawiają posłuszeństwa...


"Pierwsza strona księgi życia jest biała, a ostatnia czarna. Kolory innych stron malujesz ty"

Nic dwa razy się nie zdarza
i nie zdarzy. Z tej przyczyny
zrodziliśmy się bez wprawy
i pomrzemy bez rutyny.
(...)
Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy. 


 Ten wiersz był tu już  parę razy, ale to mój ulubiony i pewnie jeszcze nie raz się pojawi. 

 Osoby urodzone pod koniec roku wiedzą, że często jesteśmy z niektórych rzeczy wykluczani. 
Mimo to lubię mieć urodziny w grudniu.
Urodziny dla przyjaciół już odprawiałam. Spędziłam je we Wrotce w Katowicach, mimo ceny uważam, że warto . Impreza rozpoczęła się o 16, a skończyła o 19.
Pod koniec dostałam także od nich  kubek z logiem Wrotki :D Jedynym minusem była spora ilość ludzi.

14 przypadkowych, dziwnych  faktów o życiu  Marty:
1. Miałam w moim życiu dużo "faz" np. na Franklina, Martę mówi, Clifforda, Winx itd.
Obecnie ich raczej nie mam.
2. Byłam wielką fanką Misia Uszatka i gdy się kończył płakałam.
3.Wychowałam się z Mini Mini i na podwórku.
4. Co wakacje do 5 roku życia jeździłam na wieś.
5. Mam dużo pamiętników z dzieciństwa.
6. Rozmawiałam z każdym o wszystkim, teraz już mniej potrafię.
7.W przedszkolu pani przesadzała mnie do stolika chłopaków, ponieważ dużo rozmawiałam, a zawsze myślałam, że to ich chce rozdzielić.
8. Zawsze nosiłam dwa warkoczyki i miałam grzywkę.
9. Przypadkiem zamknęłam ciocię na balkonie i nie potrafiłam jej otworzyć ( nie dosięgałam do klamki).
10. Mam przyjaciółkę, którą znam od 1 dnia przedszkola.
11. Zawsze chciałam mieć młodszego brata ( teraz mam, czasem niestety haha)
12. Jako dziecko uwielbiałam kolor czerwony.
13. Chciałam być dziennikarką, teraz nie mam pojęcia kim będę ( na pewno nie matematyczką ).
14. Na drugie imię mam Anna i uwielbiam je.



Do następnego!

M./14

17 komentarzy:

  1. Och, kiedy to ja miałam 14 lat? Ten czas strasznie szybko leci :D Na urodzinach w Figlolandzie byłam tylko raz. Za moich czasów (jak to brzmi - przecież jestem tylko o dwa lata starsza od Ciebie) królowała McDonald. Z niedobrym tortem.
    W każdym razie życzę Ci wszystkiego najlepszego - zdrowia, szczęścia, radości, spełnienia marzeń :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo spodobał mi się ten post, bo jest szczery i całkiem inny niż większość postów. Trochę spóźnione ale Wszystkiego najlepszego. 😘
    Pozdrawiam.♡
    margittka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Och Kochana ja też jestem z grudnia :) 20 Grudnia mam urodzinki :)Wszystkiego Najlepszego Tobie życzę Kochana :) Zazdriszcze tak młodego wieku , ja niestety będe mieć za cztery dni 28 lat :( Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog *.*

    Coś czuję,że będę wpadała tu częściej <3

    Co powiesz na wspólną obs ? :)


    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna metafora życia, jako książki. Również mam urodziny w grudniu więc rozumiem co masz na myśli mówiąc o "wykluczeniach". Czuję się staro patrząc na takie wpisy. Zmarnowałam dużo czasu gdy miałam 13-17 lat.
    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego co najlepsze!

    Zapraszam na nowy post, przygotowałam coś naprawdę fajnego!
    Sprawdź też aktualne KONKURSY na moim blogu!
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM



    OdpowiedzUsuń
  8. Pozytywna notka, taka o tobie, Fajnie poznac;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam: by Arek

    OdpowiedzUsuń
  9. Spóźione wszystkeigo najlepszego! Ale ty jesteś śliczna! Ja tez mam urodziny w grudniu! ♥ xx

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj ja też mam dużo pamiętników z dzieciństwa, to już chyba tradycja każdej małej dziewczynki!

    http://www.amlodzinska.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkiego najlepszego!
    Ciekawe fakty :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. spóźnione sto lat! :*
    http://emilkiblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszytskiego najlepszego! Wiem, że spóźniłam się, ale dobra ;)
    Obserwujemy? Wróciłam :D
    xoxoklaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Poczułam się staro haha, wszystkiego dobrego :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  15. Spóźnione, ale szczere - wszystkiego najlepszego i spełnienia najskrytszych marzeń! :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  16. Słodka spódniczka ;)) Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń