5 lis 2016



Liście powoli już opadły z drzew. Temperatura znacznie spadła. Gdy wracasz do domu zaraz robi się ciemno. Została nam już tylko ta gorsza część jesieni. Dla niektórych to dobra okazja, aby zrobić wiele rzeczy, na które normalnie nie ma się czasu. Ja zazwyczaj oglądam filmy, ćwiczę i oczywiście czytam, dlatego dziś chciała bym wam polecić parę książek idealnych na jesień. 


Od dziecka zawsze lubiłam czytać, ale nie jestem typowym "molem ", który czyta wszystko. Czasem próbuję się przekonać do różnych gatunków, ale to zależy od książki. Najbardziej przypadają mi do gustu zwyczajne młodzieżówki, biografie czy też kryminały.

Większość z tych książek czytałam w przeciągu roku, więc nie jestem tak "na świeżo" po nich , ale z pewnością są warte przeczytania.

1. "Wszystkie jasne miejsca" Jennifer Niven.


Na okładce pisze " Jeśli szukasz książki na miarę Gwiazd Naszych Wina- to to jest to"- Guardian.
GNW chyba większość osób zna. Widziałam najpierw film co sprawiło, że książkę czytało mi się tak sobie, ale jest warta przeczytania, chociaż WJM bardziej.
"Wszystkie jasne miejsca" to młodzieżówka, lecz nie taka typowa, bo nie ma tam typowej love story. 
Jest Finch- chłopak, który pragnie popełnić samobójstwo. 
Jest też Violet, która ciągle odlicza dni do zakończenia szkoły i nie potrafi pogodzić się z przeszłością.
Pewnego dnia okazuje się, że los chce, aby razem wykonali projekt geograficzny, przez co muszą spędzać ze sobą dużo czasu. 
Jak na młodzieżówkę to niezbyt łatwa książka, ale poruszająca i zostawia po sobie głęboki ślad, uczy.
Idealna na jesienny nastrój.
„Co czterdzieści sekund ktoś na świecie umiera na skutek samobójstwa. Co czterdzieści sekund ktoś zostaje i musi uporać się z poczuciem straty i żałoby.”
Nie miałam w planach przeczytać tej książki. Szczerze to nigdy wcześniej o niej nie słyszałam o niej. 
Po prostu pewnego dnia weszłam do księgarni i cieszę się, że wybrałam właśnie WJM
Znacznie więcej osób powinno ją poznać.


2.  "Kochani, dlaczego się poddaliście" Ava Dellaira


Książka, którą czytałam tak z dwa lata temu. Chociaż dalej pamiętam jak ją przeżywałam.
Laurel po stracie siostry pisze listy do swoich idoli, którzy też odeszli.
 Często wspomina May, którą podziwiała. Więcej wam nie powiem, bo bym za dużo zdradziła.
 Nie wiem jakbym teraz zareagowała po jej przeczytaniu, bo jednak dwa lata temu mój tok rozumowania był trochę inny, ale zamierzam się przekonać i może w najbliższym czasie spróbuję ponownie. 

3."Losing Hope" - Colleen Hoover

*z góry przepraszam za odblask ( okładka, bo książka z biblioteki)  i jakość niektórych zdjęć*
"Losing Hope" jest to druga część "Hopeless". Napisana z perspektywy Holdera. Trochę dziwnie się ją czytało, ponieważ przeżywałam po raz drugi raz tę samą historię tylko z innej perspektywy, takie deja vu.
 Co do samego "Hopeless"- pochłonęłam ją w dwa popołudnia w czerwcu. Przeczytała ją także moja koleżanka, która nienawidzi czytać, tą książkę jednak skończyła i czuła po niej to samo co ja- taki szok i dziwną pustkę.  Ogółem uwielbiam twórczość Colleen Hoover i polecam nawet osobom nie przepadającym za młodzieżówkami.


4. "Never never" Colleen Hoover, Tarryn Fisher


Opis dosyć zagadkowy tak samo jak cała książka.
Charlie i Silas stracili nagle pamięć, nie wiedzą kim są, co do siebie czują, ani jakie relacje łączą ich z innymi.
Nie wiedzą dosłownie niczego, a życie toczy się dalej. Wszystko to tajemnica, którą razem odkrywają, ponieważ coś zawsze przyciąga ich do siebie.  
"Przeznaczenie to pole magnetyczne przyciągające nasze dusze do pasujących do nas ludzi, miejsc i rzeczy."
Po "Hopeless" minimalnie się zawiodłam, ponieważ myślałam, że będzie ona tak samo wciągająca.
 Jednak "Never Never" jest inna. Może przez to, że pisana z Tarryn. 
Podzielona na trzy części. Tajemnicza, łatwo się w niej zgubić.


5. "Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno" Kirsty Moseley 


Co mówi opis?
Książkę łatwo się czyta. Podobna fabuła co do "Hopeless" , tylko bardziej wattpadowa. Na początku wszystko wydaje się tylko zwykłym romansidłem, lecz potem dochodzi dużo wątków i zaczyna się robić ciekawiej, także lepiej dotrwać do końca.


6. "Tajemnica Jacoba" Beata Andrzejczuk


Co mówi opis?
Natalia i Maksym są już dorośli, są małżeństwem. Poznali się gdy Natka była w gimnazjum, więc na prawdę dużo razem przeszli , a jeszcze więcej ich czeka. W ich życiu pojawia się Jacob- przyjaciel Maksyma. Chłopak skrywa wiele tajemnic, które niepokoją Natalię. I o co chodzi z wędrującą hortensją?
Moja historia z Pamiętnikiem Nastolatki zaczęła się w 4 klasie, to od niego zaczęłam tak więcej czytać.
Mam do tej serii ogromny sentyment. Jak to twierdzą jej czytelniczki dorastamy z PN, a bohaterowie również.  Niedawno wyszła druga część, po którą chętnie sięgnę.

Nie jestem dobra w pisaniu recenzji, jednak musiałam wam przedstawić te książki.
Szczególnie "Wszystkie jasne miejsca".
Jaki rodzaj książek lubicie najbardziej czytać? Czytaliście którąś z tych?

25 komentarzy:

  1. Bardzo podobają mi się okładki książek, które wybrałaś, a same książki wydają się być ciekawe, z tego co mówisz. Obserwuję! :)

    / Zapraszam na mój blog / Odwiedzam każdy blog zostawiony w komentarzu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lubię młodzieżówki, zaś nienawidzę lektur... Zawsze powiewa od nich nudą.
    Pozdrawiam!

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  3. Baardzo spodobał mi się wygląd twojego bloga! Zostaje na dłużej ♥
    Post przydatny i kreatywny, świetne zdjęcia:)
    Czytałam książkę nr. 4 i szczerze mówiąc - polecam! ♥
    Zapraszam też do mnie :P

    http://voile-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się przyznać, że żadnej z nich nie znam. Może w przyszłości przeczytam :)
    MIKOLAJKULICKI.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka'Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno' bardzo mnie zainteresowała, może dlatego, iż jestem ooooogromną fanką Hopeless oraz Losing Hope. Koniecznie muszę ją przeczytać !
    Pozdrawiam,
    Szwajka (kilk)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe książki ,najbardziej zainteresowała mnie pierwsza bo uwielbiam film Gwiazd Naszych Wina! <3
    https://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Very interesting post)
    We can follow each other via g+ What do you think?
    http://beyoutiful.com.ua

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesień. Już powoli mija ta kolorowa, słoneczna jesień. Na jej miejscu pojawia się deszcz i znacznie niższe temperatury. Przyczepić się mogę tylko do tego, ze jest mi wiecznie zimno przez niską temperaturę haha! Ja lubię czytać, ale tak jak Ty nie jestem molem książkowym. Jeszcze żadnej z przedstawionych przez Ciebie książek nie czytałam, ale zamierzam zaopatrzyć się w 3 i 5 książkę :D
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej z tych, ale za to bardzo lubię książki Collen Hoover, której jedna pozycja znalazła się na twojej liście :)

    Zapraszam do mnie na nowy post! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam żadnej z nich,ale jesień jest idealną porą na to :) Może wspólna obserwacja? Zapraszam do mnie : http://fashinka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Koniecznie muszę przeczytać "Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno" :)
    W ostatnim czasie czytałam "Dziewczynę z pociągu" co sądzę, ze zna już każdy.

    singo-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham "never never"!!!! Przy okazji zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale wydaje mi się, że są bardzo fajne! Ostatnio polubiłam czytanie thrillerów, takich jak ''Dziewczyna z pociągu''
    Mój blog - kliknij! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam żadnej z nich. Chciałabym przeczytać "kochani, dlaczego się poddaliście"
    evildivination.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam Never Never i Losing Hope. Byłam negatywnie zaskoczona Never Never, natomiast Losing Hope polecam tylko jeśli przeczytałaś Hopeless :D
    Dzięki za obserwację na moim blogu!
    Nika

    OdpowiedzUsuń
  16. Najbardziej jestem ciekawa tej pierwszej :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwsza też jest na mojej liście :D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak szczerze to nie czytałam żadnej z tych książek :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe pozycje, może kiedyś będę miała okazję którąś przeczytać :)

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale muszę przyznać, że mnie zaciekawiły ;) Niektóre z nich sobie spiszę, bo niedługo wybieram się do Empiku. Lubię tak jak i Ty czytać typowe młodzieżówki, z fantasy, to tylko Harry Potter :) Muszę przyznać, że Twoje recenzje w ogóle mnie nie znudziły, w przeciwieństwie do innych, z którymi miałam stycznosć na innych blogach ;)
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie ;)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Powiem szczerze nie czytałam jeszcze tyvh książek, a moje przyjaciółki duzo mi o nich opowiadały, tym postem jeszcze bardziej mnie zachęciłąś :D
    ---
    http://styluliczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ach znowu wpadam na książkę "Never, Never", muszę się w końcu na nią skusić. Bardzo fajny wpis, podałaś ciekawe propozycję, może następną będzie książka "Loosing hopes". Pozdrawiam cieplutko i zapraszam www.monshevogue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Nigdy nie czytałam ich, ale zainteresowałaś mnie tym "Never, Never", wydaje się intrygująca. ;)
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. "Kochani..." zaczęłam czytać rok temu i zanudziła mnie do tego stopnia, że po przeczytaniu kilku stron odłożyłam ją na półkę i raczej nie zamierzałam do niej wracać. Chętnie dowiem się, czy Twoje wrażenia po kolejnym jej przeczytaniu wciąż będą tak pozytywne, może zwyczajnie jestem na nią za stara. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń