21 paź 2016

ART/ INSPIRATIONS



Duszę się bez sztuki. Nie potrafię zbyt wiele tworzyć, ale muszę.
 Gdy nie rozwijam się czuję się jakbym byłą zamknięta w klatce. 
W moim pokoju zawsze leci muzyka- przeróżne rodzaje. Ostatnio zaczęłam więcej słuchać rock'a i starych piosenek, gdyż 'przesyciły' mi się te popowe, co nie oznacza, że nie lubię do nich wracać. 
W moim pokoju wisi dużo zdjęć, rysunków, plakatów, mimo, że lubię minimalizm najchętniej zamieszkała bym w pokoju z oknem w dachu ( aby był widok na gwiazdy, ) i oblepiła bym sufit zdjęciami, inspiracjami. Instagram jest jedną z moich ulubionych aplikacji, spędzam tam najwięcej czasu. Uwielbiam też tumblr, 
we heart it, pics art itd. Często śpiewam ( nie oceniajmy jak, bo nikt by tego nie chciał słyszeć ).
Gram, nie na komputerze, ale na gitarze od roku,nie dużo umiem , ale lubię to robić ( ok simsy też lubię heh).
Często rysuję, może to dziwne, ale najczęściej markerem po niepotrzebnych płytach.
Tworzę, nie ważne co, ale muszę po prostu coś tworzyć. Zawsze. 
Ostatnio moim nowym hobby stało się czytanie wierszy, gdy znajduję jakąś piosenkę często sprawdzam tłumaczenie i zapisuje cytaty. Chociaż wolę je w wersji angielskiej, bo uwielbiam ten język.
Czytać zawsze lubiłam , pisać też. Tutaj mam możliwość na połączenie wszystkich pasji, które w większości nazywają się po prostu~ sztuką. Stąd właśnie 'xartday'. 
Dlatego co jakiś czas będą pojawiały się posty  tego typu - z inspiracjami. 







- Powiedz mi jak mnie kochasz.
- Powiem.
- Więc?
- Kocham cię w słońcu. I przy blasku świec.
Kocham cię w kapeluszu i w berecie.
W wielkim wietrze na szosie, i na koncercie.
W bzach i w brzozach, i w malinach, i w klonach.
I gdy śpisz. I gdy pracujesz skupiona.
 
 ~ Konstanty Ildefons Gałczyński
"Rozmowa liryczna"






Krzykniemy- to miłość 
to 
nie my
krzykniemy 
miłość

my to 
krzyk niemy
my 
toniemy

~ Katarzyna Wołoniec
 


  "Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy."
~ Wisława Szymborska




Nie widziałam cię już od miesiąca. 
I nic. Jestem może bledsza, 
trochę śpiąca, trochę bardziej milcząca,
lecz widać można żyć bez powietrza 


(...)
oto ich bajka -
rzucimy się na schody
i zdobędziemy je szturmem
będą się toczyć po schodach
głowy tych którzy stali na szczycie
i wreszcie zobaczymy
co widać z tych wysokości
jaką przyszłość
jaką pustkę

nie pragniemy widoku
toczących się głów
wiemy jak łatwo odrastają głowy
i zawsze na szczycie zostaje
jeden albo trzech
a na dole aż czarno od mioteł i łopat

czasem nam się marzy
że ci ze szczytu schodów
zejdą nisko
to znaczy do nas
gdy nad gazetą żujemy chleb
i rzekną

-a teraz pomówmy
jak człowiek z człowiekiem
to nie jest prawda co wykrzykują afisze
prawdę nosimy w zaciśniętych ustach
okrutna jest i nazbyt ciężka
więc dźwigamy ją sami
nie jesteśmy szczęśliwi
chętnie zostalibyśmy
tutaj

to są oczywiście marzenia
mogą się spełnić
albo nie spełnić
więc dalej
będziemy uprawiali
nasz kwadrat ziemi
nasz kwadrat kamienia

z lekką głową
papierosem za uchem
i bez kropli nadziei w sercu 
~ Zbigniew Herbert, "Ze szczytu schodów" 




Co to jest miłość Nie wiem
Ale to miłe
Że chcę go mieć
Dla siebie
Na nie wiem
Ile
Gdzie mieszka miłość
Nie wiem
Może w uśmiechu
Czasem ją słychać
W śpiewie
A czasem
W echu
Co to jest miłość
Powiedz
Albo nic nie mów
Ja chce cie miec
Przy sobie
I nie wiem
Czemu





 
Niebo

Od tego trzeba było zacząć: niebo.

Okno bez parapetu, bez futryn, bez szyb.

Otwór i nic poza nim,

ale otwarty szeroko.



Nie muszę czekać na pogodną noc,

ani zadzierać głowy,

żyby przyjrzeć się niebu.

Niebo mam za plecami, pod ręką i na powiekach.

Niebo owija mnie szczelnie

i unosi od spodu.



Nawet najwyższe góry

nie są bliżej nieba

niż najgłębsze doliny.

Na żadnym miejscu nie ma go więcej

niż w innym.

Obłok równie bezwzględnie

przywalony jest niebem co grób.

Kret równie wniebowzięty

jak sowa chwiejąca skrzydłami....

cdn wkrótce
~ Wisława Szymborska




Nareszcie piątek! Muszę przyznać, że ten tydzień był dla mnie strasznie pracowity i wyczerpujący.
 Gdy wróciłam ze szkoły zasnęłam, co do mnie nie podobne, bo nigdy nie śpię przy dziennym świetle.

Lubicie oglądać inspiracje? Jakie są wasze ulubione piosenki, cytaty, wiersze obecnie ?

ZAPRASZAM WAS RÓWNIEŻ TU^ 
M.

41 komentarzy:

  1. też często wracam do starych utworów ;)
    ładne fotki :)

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super inspiracje!
    Obserwuję!

    http://veronikakarolina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super inspirację :D
    Na moim blogu mały konkurs, zapraszam -
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie posty z inspiracjami!
    Dlatego pisz je dalej ;)
    Też chciałabym taki pokój i też kocham instagram. Te wszystkie zdjęcia są takie niesamowite i nie ważne jak bardzo przerobione cz nie, ja je uwielbiam...

    krokpokrokugradiam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, zachęca do refleksji :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogromne okno na dachu to było by coś! Genialny pomysł haha! Ja również lubię dużo czasu spędzać na takich portalach i przeglądać inspiracje. Zazwyczaj jest to u mnie tumblr :D Zdjęcia są mega! A pomysł na posty z inspiracjami to dobry pomysł :D
    Mogę prosić o poklikanie w linki w najnowszym poście: Littleredcherrysmile click Z góry dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne inspiracje i cytaty ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładne, nietypowe inspiracje :).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! cudowne inspiracje!

    Pozdrawiam
    dandiess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie też zawsze leci coraz to nowa muzyka, ale zamiast wierszy lubię czytać różne fraszki ;)
    Świetne inspiracje!

    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie: slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne cytaty !

    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej, uwielbiam takie zdjęcia :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Super cytaty i inspiracje :) Uwielbiam słuchać Arctic Monkeys, podobają mi się teksty ich piosenek ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekne inspiracje!
    http://flarri.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. przepiękne fotografie
    Mogę prosić o poklikanie w linki u mnie? <3 Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietne inspiracje az sama poczulam sie zainspirowana :) Czekam na wiecej takich postow x


    karolinamblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne inspiracje. Ja uwielbiam klimatyczne zdjęcia, czasem inspiruje mnie także muzyka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię inspiracje. Podoba mi się sposób, w jaki przedstawiłaś ten post :)
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeju uwielbiam takie inspiracje ♥ Fajny pomysł z tymi płytami :D Mogłabyś zrobić kiedyś prezentacje swoich prac na sznurku - genialnie by to wyglądało :D Ah nic dodać nic ująć :D

    Ściskam bardzo mocno (obserwuję oczywiście :D) i jak znajdziesz chwilkę to wpadnij do mnie ~Niezdara♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialne inspiracje!

    Zapraszam do mnie na nowy post! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  21. wow! zdjecia sa oszalamiajace ;3 ojj ja takze lubie powracac do starych utworow ;3

    co powiesz na wspólną obs? ja już i to z ogromną chęcią!
    odwdzięczam się za obs
    http://justemsi.blogspot.com/2016/10/pastels-jacket-boyfriend-jeans-style.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dawno obserwuję :D
      http://xartday.blogspot.com

      Usuń
  22. Świetne inspiracje <3

    Zapraszam! Jeśli ci się spodoba zaobserwuj, będzie mi bardzo miło :)
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie piękne zdjęcia! Ja również uwielbiam się inspirować zdjęciami, szukać ciekawych cytatów i tworzyć. Dużo piszę, czasem rysuje i zdarzy mi się pograć na gitarze (uczę się dopiero xd)

    ankuuls – KLIK!
    Obserwuję! <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta żarówka jest przepiękna, zazdroszczę ludziom takiego talentu... :))
    Zachęcam do wzajemnej obserwacji- ja już klikam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten kontynent obrośnięty kwiatami jest genialny! W ogóle piękne zdjęcia. :D
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. genialne, magiczne i inspirujące zdjęcia! :)
    bynattie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo ładne inspiracje, takie najbardziej motywują :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♡
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Cieszy mnie fakt, że interesujesz się sztuką :) Jestem Nauczycielem Tańca oraz Sztuki Współczesnej, wspaniale jest że jesteś kreatywna osóbką. Widać to po wyborze zdjęć do inspiracjii. Wzajemna obserwacja? Ja już zaoobserwowałam :* Zapraszam do siebie bo myślę że spodobają CI sie rzeczy jakie Twore , mam nadzieję hehehe :) Buziam http://szymkowerobotki.blogspot.ie/

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne inspiracje! Cytaty są cudowne :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. zarówno okno na dachu jak też wszystkie inspo super! :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Wspaniałe inspiracje i piękny blog. Mimo iż nie jestem zbyt utalentowana jeśli chodzi o sztukę, myślę, że potrafię ją docenić. Uwielbiam fotografie zwłaszcza te oddające wielkość świata. Myślę, że przez sztukę można wyrazić wszystko. Życie byłoby bezbarwne gdyby wokół nas nie było muzyki, książek, zdjęć, obrazów i całego dorobku kultury. Pozdrawiam!

    http://shizuko-ai.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. wow piękne zdjęcia
    obserwuję i zapraszam do mnie
    bygigisa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. zdjecia sa przecudowne ;3 widac ze posiadasz zmysl artystyczny :)

    co powiesz na wspólną obs? ja już i to z wielką chęcią;)
    http://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Jejku jaki cudowny post. Naprawdę się zakochałam <3 Prześliczne wierze, cytaty i zdjęcia. Kocham tego bloga! Pozwolisz mi ściągnąć pomysł i zrobić coś podobnego u siebie? :)
    http://nikasspace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń