29 sty 2017

Puzzle

Jesteś puzzlem. Przypasowujesz się do każdego.
 Nie ważne jak na tym wyjdziesz, ważne by zyskać przyjaciół. Ważne by każdy cię lubił. 
Dobre kontakty z każdym, kosztem siebie. Tracisz na tym, przerzucasz się z jednej osoby na drugą. 
Z jednej układanki, na następną. Trochę tracisz zaufanie ludzi, nie pokazujesz prawdziwej twarzy, bo tak naprawdę jej nie masz. Zatraciłeś się gdzieś w trakcie układanek. 
Zyskałeś trochę tego, trochę tamtego z przymusu. Może kiedyś lubiłeś czytać książki, ale teraz kogo to obchodzi- twoja 50 paczka ich nie czyta. Wpasowałeś się w tłum, unikając przeszkód.
 Skończyłeś szkołę. Dzwonisz do "przyjaciółki" . Nie odbiera. Y, X, Z też mają cię gdzieś. 
Wszyscy o tobie zapomnieli, dla nich byłeś przeszkodą lub 5 kołem u wozu, przydawałeś się czasem, wykorzystali to. Teraz mają swoje życie. Ty nie. Sam już nie wiesz kim jesteś.
 Możesz dopiero je zacząć lub znowu być puzzlem.




 Często gdy wchodzimy w nowe środowisko zapominamy kim naprawdę jesteśmy, tak bardzo chcemy pozostać zaakceptowanym. Zmieniamy swój wygląd, zachowanie tak szybko jak przewracamy kartki z kalendarza. Jedna paczka już cię polubiła, to co teraz może następna? Nie na tym to polega. Nie warto mieć milion przyjaciół (staną się później wrogami). Czasem trzeba wyrazić swoje zdanie i zdecydować gdzie chcemy pozostać. Czasem trzeba zadziałać na swoją korzyść. 
Prawdziwych przyjaciół nie znajdziemy kłamstwem. Musimy się zatrzymać, rozejrzeć i poszukać dalszej części układanki- będąc nadal sobą. Nie gubiąc się.

 Wciąż układam puzzle,
 kawałki dni, 
urwane zdania
i ludzie, 
którzy odchodzą 
pozostawiając pustkę.
Przyjrzyj się swoim puzzlom i nie bój się. Podnieś pierwszy kawałek.

Jak mijają wam ferie?
 Moje właśnie dobiegły końca, ale były z pewnością bardzo udane.
Do następnego!
M.

20 komentarzy:

  1. Moje ferie właśnie się zaczęły :) Śliczne zdjęcia!

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post ! Zdjęcia też w świetne i pasują do tekstu. Pozdrawiam :)
    aniolek4.blogspot.com
    Obserwuje :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny post <3 super zdjęcia ;)

    http://stegofashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ferie również się zaczęły. Masz rację, próbujemy się dopasować do otoczenia, dlatego zostajemy puzlem który pasuje do całości.
    Pozdrawiam
    shikatemeku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właśnie jestem troszkę takim niepasującym puzzlem, bo bardzo zależy mi, żeby jednak chociaż troszkę wyróżniać się z tłumu. Za wszelką cenę chcę być sobą :))

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wpisując się pod innych, często można zatracić samego siebie.
    Świetny blog, chyba zostanę tutaj na dłużej :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post ! Daje do myślenia na pewno każdemu ;)

    Pozdrawiam ;)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto po preczytaniu tego posta, zastanowić się troszkę ;) Super!

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny blog ! będę częściej zaglądać
    http://qusiablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny post! Moje wolne niestety już się skończyło...Ale tobie życzę udanych ferii! :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! UNREALIZABLE

    OdpowiedzUsuń
  11. super zdjęcia :) obserwuje i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie powinniśmy być sobą a prawdziwymi przyjaciółmi będą Ci którzy zaakceptują nas takich, jakimi jesteśmy.
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Według mnie zasada jest prosta - tylko będąc sobą można znaleźć prawdziwych przyjaciół. Po co odrzucać swoją naturę, po co przestawać BYĆ sobą? Nie warto chcieć przypodobać się ludziom, którzy nie są zainteresowani przyjaźnią z nami;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwsze wytłuszczone zdanie bardzo mi się spodobało, sporo w tym racji. Piękne słowa, kochana. Naprawdę miło mi się czytało, ale jak zwykle nie wiem jak skomentować. Piękne zimowe zdjęcia, na 100% oddają jej mroźny klimat!
    Diamentowe myśli - kilk
    Już tylko jeden obserwator do pełnej liczby <3 !

    OdpowiedzUsuń
  15. Ludzie często zapominają o tym, że warto dbać o siebie i działać na swoją korzyść, gubią się w tym wszystkim i próbie przypodobania innym ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  16. Mądry post. Bardzo takie lubię. To prawda, ludzie często zapominają kim są bo na siłe starają się przypodobać innym. Później, jak sama piszesz, jest tak, że zostają z tym sami bo ludzie się od nich odwracają. To smutne, że człowiek chce się przypasować do innych zamiast szukać ludzi, którzy pasowaliby do niego.
    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Też sama kiedyś dopasowywalam się do otoczenia i nie miałam własnego zdania, ale teraz jest o wiele lepiej. Potrafię być sobą.
    Mój blog♡

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja już tydzień chodzę do szkoły, bo moje ferie się już skończyły :/
    Świetne zdjęcia!
    Bardzo mądry post, a jakże prawdziwy. Wielu ludzi dopasowuje się do innych niczym puzzel, aby zyskać przyjaciół. Tym sposobem traci osobowość, ale i też wcale nie zyskuje tych PRAWDZIWYCH znajomych. Z czasem zostaje się samemu, nie wiedząc kim się jest. A przecież wystarczy po prostu być sobą.

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Trafiłaś w sedno! Nawet teraz czytam książkę, w której Alice (główna bohaterka) miała mnóstwo przyjaciół, a tak naprawdę po jej śmierci okazało się, że każdy znał jej inną twarz, nikt nie wiedział jaka jest naprawdę :/ smutne to wszystko, że ludzie za wszelką cenę chcą się upodobnić do innych, jeśli mogą byc jedyni w swoim rodzaju i mieć naprawdę lojalnych przyjaciół. Ciekawe, czy takie osoby nie męczy ciągle udawanie? Przecież to jak gra aktorska...
    ankuuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń