4 mar 2017

Zacznij działać dziś


Marzec. Od kilku dni trwa marzec. Kalendarzowa wiosna rozpocznie się za kilkanaście dni, a ty dalej nie spełniłeś swoich noworocznych postanowień. Za pewne nie jeden z was chciał przejść na zdrowy tryb życia.Więcej ćwiczyć, mniej jeść- zdrowiej przede wszystkim. Zima trochę pokrzyżowała nam plany.
Do lata zostało jeszcze trochę czasu, teraz jest twoja ostatnia szansa, aby spróbować zacząć coś nowego.

Nigdy nie byłam chuda. Od dziecka ważyłam więcej niż moi rówieśnicy. Może jako 3 latka wyglądałam w miarę w porządku, później się zaczęło. Oczywiście nie zdawałam sobie z niczego sprawy. W 2 klasie podstawówki ktoś kazał mi iść na "odsysanie tłuszczu". Mimo, że dziś mam z tą osobą dobre kontakty utkwiło mi to w pamięci. W 4 klasie mama zapisała mnie do dietetyka. Poddałam się. Tak jak w wielu dziedzinach jestem wytrwała, w tej ciężko. Zaczęło się gimnazjum, ważyłam już trochę mniej, ale widząc innych dalej mnie to przerażało. Teraz powinien się tu pojawić happy end. Nie będzie tu nic wielkiego, jednak dla mnie to jakieś osiągnięcie. Jestem dopiero w połowie drogi. Od 5/6kl zrzuciłam 7kg, z rozmiaru 42/44 zeszłam na 38. I doskonale wiem, że dla niektórych to nic, to dalej za dużo.
Dążę do celu, małymi kroczkami. Nie przeszłam na dietę, po prostu zmieniłam kilka rzeczy. Co?

10 RZECZY, KTÓRE ZMIENIĄ CHOCIAŻ TROCHĘ TWÓJ TRYB ŻYCIA

1. ZAPOMNIJ O JEDZENIU.
Z każdymi wakacjami chudnę. Dlaczego? Nie mam czasu na jedzenie. Ludzie często jedzą z nudy. Latem zazwyczaj cały dzień jestem poza domem. Znajdź sobie zajęcie.

2. ZNAJDŹ W SPORCIE PASJĘ
Dobrym przykładem na zabicie czasu jest sport. Pływanie, biegi, gimnastyka czy może jazda konno?
Na prawdę jest w czym wybierać. Jako dziecko dużo pływałam, zamierzam do tego wrócić. Medal na ścianie ciągle mi o tym przypomina. Co do biegania hmm.. Marzę o tym aby polubić biegać, każda książka nieustannie mnie tym męczy. Ja pokochałam rolki. Wiele osób zastanawia się pomiędzy rolkami, a łyżwami. Nie ja. Słuchawki w uszy, muzyka na maxa i czuję się jakbym latała. Dzisiaj w ramach projektu, w którym bierze udział moja szkoła byłam na pierwszych zajęciach rolkarskich. Zajęcia będą trwać do końca kwietnia.
zdjęcia Pinterest

3.JEDZ O STAŁYCH PORACH
Zapominanie o jedzeniu nie ma wcale sprawić, abyśmy jedli 2 posiłki dziennie. Nie, stanowczo nie.
 I zdaję sobie sprawę, że w trakcie roku szkolnego jest to trudne, lecz zawsze da się ustalić godziny. Trzeba tylko chcieć.

4. PIJ WODĘ
Szczerze powiedziawszy to nie wiem czy woda mi coś dała, ale na pewno mniej chce mi się jeść. Słyszałam, że ciepła z cytryną przed śniadaniem też jest dobra. Spróbuję.

5.ĆWICZ W KAŻDEJ WOLNEJ CHWILI
Nie masz czasu na ćwiczenia? Możesz w każdej chwili, czekając na coś rób przysiady. Rozciągaj się tak często jak tylko możesz, nie chcemy na starość narzekać, że bolą nas kości.

6.USTAL SYSTEMATYCZNOŚĆ TRENINGÓW
Trening. Brzmi to trochę poważnie. Jeśli chodzi o mnie to systematyczności mi brakuje, bardzo. Jeśli już się zbiorę zazwyczaj stawiam na dobrze wszystkim znaną , X HIT DAILY i Martę z Codziennie Fit, którą znam już z drugiego jej bloga (Marta Pisze), z niecierpliwością czekam na jej książkę. Są to treningi dla początkujących, ale każdy od czegoś zaczyna. BIC&CYC Tu dowiecie się więcej o tym wszystkim. Wielką motywacją dają mi także metamorfozy na blogu Deynn I Majewskiego. Oczywiście dołączamy do tego jakieś cardio- biegi, rolki, pływanie. Każdy znajdzie coś dla siebie!

 7. SŁODYCZE ZAMIENIAMY NA OWOCE
Odstawiamy zupełnie słodycze i słodzone napoje. Jeżeli zjecie jedną kostkę czekolady jest duże prawdopodobieństwo, że zaraz zjecie także 2,3,4 itd. Przynajmniej na jakiś czas odrzucamy wszystko. Zamieniamy to na owoce, koktajle itd. Wystarczy trochę poszukać w książkach, internecie, wszędzie znajdziecie dużo pomysłów na zdrowe przekąski.

8. NIE ODKŁADAJ NICZEGO NA JUTRO
Hmm dziś się źle czuję, spróbuję jutro. O nie deszcz? A tam jeden dzień niczego nie zmieni. Od jutra, od jutra od jutra wszystko ciągnie się nieskończenie długo. Nigdy nie zaczynamy. Czas ucieka. Nie wymyślajmy wymówek.


9. PRZERZUĆ SIĘ NA NOGI
Nogi, rower, rolki byle nie autobus. Nie zawsze jest to proste, bo "nie mamy czasu". Odinstalujmy na tydzień wszystkie aplikacje pożerające nasz czas. Zobaczycie, że się da. Zimą nie mam gdzie daleko wychodzić, szkoła ulicę dalej, sklep w pobliżu. Wiosną uwielbiam spacery, jakiekolwiek. Latem długie wycieczki rowerowe, jazdę na rolkach do późna. Jest tyle opcji!

10.WYSYPIAJ SIĘ
Po prostu śpij w nocy. Obudzisz się z lepszym nastawieniem. Warto zrobić też poranną rozgrzewkę, rozbudza i daje energię na cały dzień.
Wszystkie nasze problemy,wymówki są przez brak czasu. Teraz czas zawsze się znajdzie, potem będzie już za późno, będziemy żałować, że czegoś nie zrobiliśmy.
Zachęcam także do skorzystania z kodów rabatowych od Rabble, na pewno znajdziecie tam coś dla siebie, kto wie może na trening.
Kody Rabatowe Nike

Ćwicząc dbasz o siebie, nie chodzi tu o jakieś wyzwanie, modę czy to abyśmy wszyscy ważyli po 30kg. Pamiętajcie, że waga to też tylko cyferki i każdy wygląda inaczej, a najważniejsza jest nasza akceptacja. Marzec, wiosna idealny czas by zacząć coś nowego lub do tego wrócić. 
Otwórz oczy i rozejrzyj się czas ucieka, a dobre samopoczucie czeka. 
A wy lubicie sport? Jaki najbardziej? Staracie się prowadzić zdrowy tryb życia?

27 komentarzy:

  1. Świetne rady :) część z nich muszę wprowadzić w życie :)

    Zapraszam na nowy wpis :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2017/03/laziness-and-motivation.html

    OdpowiedzUsuń
  2. 38 to dobry rozmiar :) Sama taki noszę a jestem dość szczupła.

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wytrwałości ! Wierzę że w końcu ci się uda chociaż 38 to jest bardzo dobry rozmiar :)
    aniolek4.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo motywujący wpis! Skorzystam z rad! <3
    kmmbffl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie jem na szczęście słodyczy. A z tego co wiem, wiele osób ma z ograniczeniem problem :D
    www.wkrotkichzdaniach.pl - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, genialny post, aż szkoda było kończyć czytać :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę świetne porady! :)
    Ja uwielbiam spacery i granie w siatkówkę.
    Staram się również pić duuużo wody, ale póki co średnio mi to wychodzi :/

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatne rady. Mnie takie wpisy bardzo motywują do działania. Dzięki nim ograniczyłam słodycze, a zamiast słodkich herbat piję ziółka albo wodę z cytryną i miodem :) Mam plan już niedługo wybrać się na rolki i nie mogę się tego doczekać :)

    Obserwuję :)
    http://niepoprawnymakijaz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Na prawdę świetny post, jednak mi nawet zima nie pokrzyżowała planów! Przeszłam na dietę i ćwiczę od paru miesięcy, twój post zmotywował mnie do tego, abym o tym napisała. Zapraszam do siebie. ♥
    Mój blog ---> KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne porady, zazwyczaj wszystkie z nich są w mim życiu, kocham sport, zdrową dietę i ogólnie fit sferę! <3
    Jedyne co muszę zmienić to fakt zostawiania rzeczy na jutro .. :D

    zapraszam do mnie i jeśli blog się podoba to daj obs ;)
    http://livetourevel.blogspot.com/2017/03/recenzja-pynnych-pomadek-z-golden-rose.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Ćwiczenia i zdrowy tryb życia fajna sprawa. :D

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  12. Tytul posta juz jest sam w sobie motywujacy i wpis nie zawiódl:) pozdrawiam i zaoraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. dzisiaj zmobilizuje sie do ćwiczen :D

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Super post, mam nadzieję, że teraz uda mi się zmobilizować ;)
    navney.blogspot.com - klik!

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatne porady. Mi akurat nie brakuje ruchu. Zawsze na uczelni wybieram schody a nie windę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Staram się prowadzić zdrowy tryb życia, raz w tygodniu pojechać na basen, ćwiczyć i biegać. Staram się też wprowadzać do mojej diety zdrowe nawyki :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczny post, naprawdę aż szkoda mi było kończyć czytać :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja lubię sport; taniec, rozciąganie, treningi fitness. Zdrowym trybem życia też się interesuję, ale zima jest porą roku, w której pozwalam sobie na trochę wymówek. Warto też pamiętać, że zdrowy styl życia także dotyczy zdrowego podejścia do całego bycia fit, i że bycie fit nie równa się odchudzanie oraz o tym, że owoce też są pełne cukru. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że jeśli uda się odrzucić słodyczy, to ochota na nie przejdzie. Też wolę zdrowe koktajle niż czekoladę, a bloga Marta pisze polubiłam już dawno temu, uwielbiam jej posty :)
    mój blog, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. postanowiłam sobie że będę się trzymać diety i się trzymam cały czas, ciesze się że się nie poddałam było ciężko, dalej nie jest łatwo ale już lepiej. efekty widać jak najbardziej co mnie motywuje do jeszcze cięższej pracy nad sobą zarówno psychicznie i fizycznie.
    https://werciakwercik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Motywujący post :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. ja niedługo mam zamiar polepszyć trochę styl mojego życia, ale zobaczymy co z tego wyjdzie :D
    o tak, w wakacje też zawsze chudnę :D
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny Blog *.*
    Warto Tu Wejść <33!
    Co powiesz na wpln obs ? :)

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. W sumie chciałam przejść na zdrowszy tryb życia, ale jestem za słaba w utrzymaniu wszystkiego co sobie planuję. Co do sportu - uwielbiam rolki! Czekam na ładną pogodę by móc zacząć na nich jeździć :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2017/03/tommy-x-gigi-ss2017.html

    OdpowiedzUsuń