22 kwi 2017



Za pewne każdy słyszał chociaż trochę o serialu "13 reasons why". O serialach nie jestem wiele  w stanie powiedzieć, bo oprócz tego widziałam tylko Skam i Riverdale, ale ten na pewno utkwi mi w pamięci. 
Hannah popełniła samobójstwo i nagrała 13 kaset dlaczego to zrobiła. 13 powodów, osób. Nie jest to serial o łatwej tematyce, ale na pewno potrzebny i dużo uczy. Dziś zamierzam pójść w odwrotną stronę, chcę wam przedstawić 13 powodów, dla których kocham żyć.
 Powodów, rzeczy, nie ludzi, bo wiadomo, że jest to rodzina i przyjaciele.



1. Książki

Litery. Sylaby. Słowa tworzące historie, opowiadające o świecie, w którym często chcieli byśmy żyć. Książkoholicy wiedzą o czym piszę.
Nie mówcie mi, że nie lubicie czytać, że nie ma chociaż jednego gatunku, który wam odpowiada. Chociaż by biografie waszych idoli. Obecnie mam jakiś zastój w czytaniu, bo oglądam seriale, ale w tym roku zamierzam przeczytać 50 książek, nie śpieszę się, bo wiem, że moja chęć za niedługo wróci.
Na razie pochłonęłam 19.
Poza tym książki w bibliotece ciągle do mnie "przemawiają".

2. Fotografia, zdjęcia
Zdjęcia wiszące na ścianie, wspomnienia, do których uwielbiam wracać. Uwiecznianie chwili na fotografii.
We keep this love in a photograph
We made these memories for ourselves

Where our eyes are never closing

Hearts are never broken

And time's forever frozen still

3. Sztuka
W każdej postaci: wiersze- poezja w każdej postaci, każdy kto czyta już trochę tego bloga wie, że uwielbiam twórczość Wisławy Szymborskiej i Paulo Coelho. Same cytaty, ale z duszą czyli nie takie typu : A kto umarł ten nie żyje. Nie nie takie nigdy.
Obrazy-kompozycje kolorów, różne techniki. Abstrakcje, trójwymiarowe rzeźby.
Kolory, nie tylko czarny i biały. Inspiracje, kostiumy.
Spektakle, opera, taniec, koncerty- widok ludzi realizujących się, spełniających swoje marzenia jest cudowny. Pomyślcie czasem ile ich to kosztowało, jaką drogę przeszli byśmy mogli skakać śpiewając lub zwyczajnie oglądając przedstawienie.

4.Słońce
Pesymiści wolą deszcz i rozumiem to jeśli siedzę cały dzień w domu, a krople deszczu spływają po szybie obok dobry film czy książka i kakao. Inaczej nie lubię deszczu. Kocham słońce.
Możliwe, że choruję na meteoropatię, czyli podczas dobrej pogody czuję się lepiej. Uwielbiam rano budzić się widząc promienie słońca. Słońce daje mi niesamowitą energię do działania.

5. Zachody

Tak samo jak kocham słońce kocham zachody. W tle rozpływające się chmury, kolory. Muszę przyznać, że jedyny odcień pomarańczowego, który lubię to właśnie ten.
 (dość słabe zdj, ale ostatnio nie widziałam tak cudownego zachodu jak w wakacje)

6. Muzyka


Bez muzyki nie ma życia. Człowiek, który nie słycha niczego jest bez duszy.
Chociaż nie wierzę, że jeszcze tacy istnieją. Mimo, że mamy w tych czasach i Youtube, i Spotify
 ( z których oczywiście korzystam) uwielbiam kupować nowe płyty i je kolekcjonować.
 Za 30 lat usiądę i będę się tym zachwycać jeszcze bardziej niż teraz. Na prawdę.

7. Filmy i seriale

Nigdy chyba jeszcze tu nie wspomniałam jak bardzo lubię filmy. Nie tylko je oglądać, ale mega ciekawi mnie montaż i w przyszłość chcę wiązać właśnie z tym lub angielskim. Co do seriali to tak jak już wpomniałam widziałam na razie 3- skam, riverdale i 13 reasons why. Riverdale to mój ulubiony. Chociaż muszę przyznać, że jestem nieco wybredna, ponieważ dużo po samym opisie skreślam. W planach mam zobaczyć w najbliższym czasie- Skins, Friends, How I met your mother i Pretty Little Liars jak tylko przeczytam książki. Co do filmu chyba nie mam ulubionego- jest ich za dużo, ale gdybym miała wybrać 3, które szczególnie zapamiętałam "Alicja po drugiej stronie lustra" "Ósmoklasiści nie płaczą" i "Love Rosie" Dodała bym jeszcze Harrego, ale książki są lepsze.

8.Angielski

Moim największym marzeniem na ten moment jest potrafić biegle mówić po angielsku. Uwielbiam języki. Angielski to chyba mój ulubiony.

9.Rośliny
Wycinają za dużo drzew. Niszczą całą zieleń. Nie da się żyć samym miastem. Przyroda jest nam potrzebna.

10.


W tym punkcie nie wiem co napisać, powiem, po prostu, że uwielbiam to robić. Kartka i długopis. Klawiatura. Słowa same przychodzą na myśl. Dodam, że strasznie chciała bym napisać książkę, ale dużo razy próbowałam i nie potrafię. Mam początki nie mam końca. Może kiedyś.

11. Rolki

Nie lubię biegać, chociaż na bieżni tak i próbuję polubić normalnie. Na razie mam rolki. Zakładasz słuchawki, włączasz muzykę i jedziesz. Jesteś z dala od problemów, od świata.

12.Podróże

Cała lista celów, miejsc do zwiedzenia, tyle nowych horyzontów do odkrycia. Najbardziej zależy mi na podróży do Londynu, Hiszpanii, Włoszech i odwiedzeniu Malty. Usa oczywiście też, ale najpierw Europa. Nie wiem co z tego w przyszłości uda mi się zrealizować, zobaczymy co przyniesie los, ale nie zamierzam przekreślać marzeń. Hiszpanię odwiedzę w te wakacje :D

13.Ubrania

(zdjęcie typu:jestem wesołym samolotem haha)

Kopiujesz, wszystkie takie same. Próbujesz być oryginalny, ale wszystko już zajęte. Ludzie produkują serie ubrań, nie pojedyncze sztuki. Mimo tego wierzę w to, że każdy potrafi odkryć nowego siebie eksperymentując i bawiąc się modą, więc nie bójmy się tego.

Co wy najbardziej kochacie robić? Z chęcią o tym poczytam!

Na zdjęciach przesyłam wam trochę wiosny, która była u mnie jakieś 2 tygodnie temu, bo teraz bardziej zima/jesień.




Do następnego! 
M.

12 komentarzy:

  1. Aż dziesięć rzeczy z Tobą dzielę :) Także kocham pisać i też próbowałam nawet książkę, ale nic z tego nie wyszło, haha. Zachody są przepiękne!

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż dziesięć rzeczy z Tobą dzielę :) Także kocham pisać i też próbowałam nawet książkę, ale nic z tego nie wyszło, haha. Zachody są przepiękne!

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, fajny pomysl by zrobic takie przeciwienstwo tasm hanny i zrobic swoje 13 powodow dlaczego.. kocham zycie. jejka az fajnie sie na to patrzy :)

    Zapraszam do mnie. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam śpiewać, fotografować i biegać <3! dzięki tym pasjom nigdy się nie nudzę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj dowiedziałam się dopiero o tym serialu, myślę, że może być całkiem ciekawy :)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł na post, jak tylko uporam się z zaległymi recenzjami, stworzę taki wpis u siebie :)
    Zapraszam na najnowszy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Życie jest samo w sobie pięknym darem :) Ja również kocham fotografować! Zachody słońca, to przepiękny widok <3 Szczególnie ten na Twoim zdjęciu - odcienie fioletu - cos niesamowitego! :) Z tym pisaniem książki mam tak samo ;) A co do Londynu, to naprawdę warto go odwiedzić, byłam w lutym i chciałabym jeszcze raz :)

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dawno mnie tu nie było... Chyba jesteś moją bratnią duszą <3 Hahahaha. Uwielbiam praktycznie to samo co Ty!
    Czuć wiosnę na zdjęciach - szkoda, że u mnie pogoda z takiej pięknej i słonecznej zrobiła się burzowa i deszczowa... Ehh :(

    ankuuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny pomysł na post. Pokazujesz, że należy doceniać życie.
    13 powodów czytałam, jeszcze jestem przed oglądaniem serialu :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na post :). Ja uwielbiam podróżować :)

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Na ten serial właśnie namawia mnie kolega z klasy i chyba muszę się za niego wziąć, skoro widzę go nawet u Ciebie! Podróże,fotografia,sztuka,muzyka, no kwintesencja tego, po co ludzie są na swiecie :) paulacierpiak, klik

    OdpowiedzUsuń