7 paź 2016



Zaledwie parę dni temu miałam okazję pojechać na wycieczkę zorganizowaną dla uczniów "wyróżniających" się w nauce i w sporcie do Krakowa.  Zwiedzaliśmy dzielnicę Kazimierz, więc nie był to typowy rynek czy Wawel ( niestety), ale mimo tego wycieczka była bardzo ciekawa i zawsze to jakiś dzień wolny od lekcji :D 
(pomijając fakt, że materiał i tak trzeba nadrobić )
Kazimierz to jakby żydowska dzielnica, ale czułam się tam jak w Niemczech albo ogółem za granicą. Podczas całej wycieczki spotkaliśmy może zaledwie z 5 osób mówiących po polsku.
 Reszta to w większości Niemcy oraz Anglicy, Francuzi, Koreańczycy, Chińczycy i Żydzi. Ostatni raz w Krakowie byłam w 3 klasie podstawówki więc nie pamiętałam już jak tam było. Zdjęcia może nie jakieś profesjonalne, ale myślę, że pokazują urok Kazimierza.








Kraków w przeciwieństwie od mojego miasta i jego okolic
 ma dużo napisów, obrazów na ścianach, murach, ale artystycznych,
 a u mnie nie są zbyt piękne, no może niektóre, ale większość to znaczki klubów piłkarskich i cytaty z rapu...




















Jednym z celów naszej wycieczki była również Stara Synagoga i Fabryka Schindlera, którą szczerze polecam osobom, które chcą zobaczyć jak było kiedyś w gettach itp. Wszystko jest tam przedstawione strasznie realistycznie, nie jest to zwykłe muzeum, można się poczuć jak w tamtych czasach, więc było to dosyć przerażające, ale zarazem ekscytujące. 




Jak możecie zauważyć na zdjęciach widąć dużo kawiarni, naprawdę jest ich po parę na jednej uliczce.








Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Galerii Kazimierz na kawie lub w McDonaldzie .
Uważam, że mimo nie odwiedzenia rynku warto było pojechać i zobaczyć Kraków trochę z innej perspektywy ! 
 A wy byliście kiedyś w Krakowie?
Mam nadzieję,że was nie zanudziłam i do następnego !





21 komentarzy:

  1. Zawsze co roku w wakacje jeżdżę do Krakowa taka tradycja ;)
    W tej części miasta nie byłam,ale żałuje bo niezły ta klimat.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis. W Krakowie byłam około pięć-sześć lat temu na wycieczce szkolnej. Jednak wycieczka była bardzo "okrojona", wszystko w pośpiechu i nie pamiętam nic z tego wyjazdu. Chętnie odwiedzę to miasto w przyszłości.

    itneverendsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia i widoki :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kraków to piękne miasto. Bardzo ladne zdjęcia;)

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://szanujwspomnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia są przepiękne :) Nigdy nie byłam w Krakowie, ale na pewno w przyszłości musi się to zmienić. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne zdjęcia, ja byłam kilka miesiecy temu w Krakowie ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zdjęcia! Byłam w Krakowie nie dawno i go uwielbiam!
    Zapraszam do mnie i do udziału w konkursie!
    https://happily-pink.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładne zdjęcia. W Krakowie byłam, jednak w tej jego dzielnicy nie :).

    pozytywnarealistka.blogspot(klik)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, chciałabym pojechać do tego bardzo ciekawego miasta :)
    Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :*

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo ładne artystyczne zdjęcia ;) lubię to miasto

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kraków jest piękny <3
    http://emilkiblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie byłam jeszcze w Krakowie, ale mam nadzieję, że w przyszłym roku to zmienię. Fajne zdjęcia, pokazują to miasto z trochę innej strony niż zazwyczaj można oglądać na zdjęciach:)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajne zdjęcia :)

    pozdrawiam
    katarzynakoziej.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne zdjęcia, dawno nie byłam w Krakowie :)

    Zapraszam do wspólnej obserwacji :)
    http://theloth.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. O, ja mieszkam w Krakowie i codziennie chodzę na miasto :) Może się nieświadomie widziałyśmy? Kto wie.

    Pozdrawiam!
    porysownik.blogspot.com KLIK
    zakacik-bloggerki.blogspot.com KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne zdjęcia :) Byłam w Krakowie już bardzo dawno, więc nie pamiętam już jak tam było, ale mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się tam pojechać x


    karolinamblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Kraków jest piękny, moim marzeniem jest podróż do Krakowa bardzo Ci zazdroszczę! :)
    Zapraszam do mnie https://vviktooria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow jakie piękne zdjęcia! Super post :)
    Obserwuje i zapraszam do siebie :) olamyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń